توربین‌های بادی از دست هکرها در امان نماندند
 
تكنولوژي هاي نو
مطالب متنوع علمي و تكنولوژيكي

 یک هکر ناشناس تصاویر و مستنداتی را منتشر کرده که نشان می دهد موفق به هک کردن سیستم کنترل یک توربین بادی 200 مگاواتی در فلوریدا شده است.

به گزارش فارس به نقل از کامپیوترورلد، این هکر موفق شده سیستم کنترلی توربین یاد شده که متعلق به شرکت NextEra Energy Resources می باشد را به طور کامل در اختیار بگیرد. 
این هکر که نام مخفف Bgr R. را برای خود انتخاب کرده در مورد انگیزه اش نوشته است: من برای انتقام گرفتن از اخراج غیرقانونی خودم از شرکت NextEra توربین آنها را هک کردم. شما در این مورد هیچ کاری نمی توانید بکنید چون من برقتان را قطع می کنم. 
وی در مصاحبه ای که از طریق ایمیل انجام شده خود را یک کارمند سابق این شرکت معرفی کرده که موفق به شناسایی یک آسیب پذیری در نرم افزار مدیریت این توربین شده است. این نرم افزار توسط شرکت سیسکو طراحی شده است. 
وی سپس با استفاده از این نقص سیستم های مبتنی بر پلاتفورم مدیریت و کنترل SCADA را هک کرده است و توانسته کنترل کامل توربین ها را در اختیار بگیرد. 
هنوز برای کارشناسان مشخص نیست وی واقعاً موفق به خرابکاری شده یا در این مورد داستان سرایی کرده است. اما بررسی های امنیتی در این زمینه در حال انجام است. 
این توربین در 170 مایلی جنوب شرقی Alberquerque در ایالت نیومکزیکو قرار دارد. این توربین از سال 2003 نصب شده و در حال استفاده است. 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 19:16
سعيد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید . براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد . اگر مايل باشيد پيشنهادات خود را به ايميل من بفرستيد(saeeduosefy@yahoo.com) با تشكر از مديريت وبلاگ.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تكنولوژي هاي نو و آدرس saeedram.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.